Haberler

İSTİKLAL MARŞI'NIN KABULÜ VE ÖDÜL TÖRENİ

İstiklal Marşımızın kabulünün bu sene 103. yıldönümü olması münasebetiyle Milli Eğitim Müdürlüğümüzce düzenlenen "İstiklal Marşı'nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u Anma Programı"; Kaymakamımız   Ömer Faruk ÖZDEMİR, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın  Abdurrahim Demir, ilçe protokolü, öğretmen, öğrenci ve velilerin katılımıyla gerçekleştirildi. Programda ilçe birincisi olan öğrencimize ödülünü Ömer Faruk ÖZDEMİR takdim etti.   Ayrıca okulumuzda düzenlenen programda dereceye giren öğrencilerimize ödülleri verildi.

Devamı

İSTİKLAL MARŞI İLÇE BİRİNCİLİĞİ

Okulumuz Zeynep Öğretmen'in renkli balonlar sınıfı öğrencisi Burak ilçede istiklal marşı yarışmasında ilçe birincisi olmuştur. Kendisini ve emek veren ailesini tebrik ediyoruz ayrıca emek veren tüm öğretmenlerimize ve tüm velilerimize de katkılarından dolayı çok teşekkür ederiz.

Devamı

TUBİTAK 4006 BİLİM FUARI

Gezide hem fuarı gezdirmek hem de bilim sanat merkezi hakkında bilgi verip o ortamı görmelerini sağladık.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ “Memleketim Mardin”

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında “Memleketim Mardin” adlı kitap etkileşimli okunarak Mardin şehri hakkında konuşuldu. Mardin’e ait ürünler tanıtıldı, tadım yapıldı ve şehrin daha detaylı anlatımı için Estel Han’a gezi düzenlendi.

Devamı

C VİTAMİNİ ŞENLİĞİ

Dün sınıfa içinde c vitamini olan meyve ve sebze görselleriyle girdim bunların ortak özelliği ne olabilir diye sordum tüm bu besinlerin c vitamini deposu olduğunu söyleyerek c vitamininin vücuda faydalarından bahsettim. Bunlar hakkında konuştuktan sonra bunu bir deneyle gözlemleyeceğimizi çocuklara söyledim ve şeffaf bir cam kavanoza su ekledim içerisine tentürdiyot ekledim bunun vücudumuzdaki mikroplar olduğunu söyledim. Ardından içinde c vitamini barındıran portakal suyunu ekleyerek suyun mikroplardan nasıl temizlediğini gözlemledik. Vitaminler şarkısını dinleyerek hareketlendik. Daha sonra portakallar ikiye bölünerek tam yarım kavramını tekrar ettik. Portakallarımızı sıkıp afiyetle içtik ardından meyve dilimlerinden kolyelerimizi yaparak günü tamamladık.

Devamı

KIŞ ÇAYI YAPIYORUZ

Soğuk kış günlerinde ısınmak için neler yaparız diye sordum çok güzel cevaplar aldıktan sonra kış çayı cevabını aldık kış çayı için gelen bitkileri adlarını söyleyip tek tek kokladık ve demlemek için sırasıyla bir tutam demliğimize koyduk.  Yemek sonrası demlediğimiz kış çayını içtik.

Devamı

"DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ" ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMA

Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında ailelerin gözlemci olarak katılım sağladı. "Bu kış kimse üşümeyecek" kitabı etkileşimli olarak okundu. Hikaye yarım bırakılarak ailelerle birlikte hikaye tamamlama etkinliği yapıldı. Çocuklar hikayenin devamını resmettiler aileler de çocukların hikayelerini yazıya dökerek etkinlikler panoda sergiledi.

Devamı

WAFFLE PARTİSİ

Sadiye öğretmenimizden bütün çocuklara güzel bir sürpriz. Emeğine sağlık.

Devamı

TELKARİ SANATINI ÖĞRENDİK

Güne yaşadığımız şehir yaşadığımız ilçe neresidir sorularına cevap bularak başladık. Ve yaşadığımız ilçenin telkari sanatı ile ünlü olduğu hakkında konuşup bu sanat ile ilgili bilgi sahibi olmak için telkari yüksekokulunun atölyesine bir gezi gerçekleştirdik. Gezi sonrası Mardin ile ilgili videolarımızı izleyip mardinin telkari dışında taşının güvercinlerinin kahvesinin üzümünün badem şekerinin de meşhur olduğunu ve en meşhur yemeklerini öğrendik ardından Mardinin halk oyunu Reyhanî oynadık memleketim Mardin kitabını okuduk ve mardinin ünlü kahvesini kağıtlara döküp dağıttık sonra her birini farklı bir şeye dönüştürerek bir sanat çalışması gerçekleştirdik. Hem Montessori pembe kulemizi öğrendik hem büyük küçük kavramını tekrar edip dünyamızdan kendimize bir çalışma yaptık sonra çocuklara sordum. Kıtamız mı daha büyük yoksa sokağımız mı, yada biz mi büyüğüz yoksa şehrimiz mi diye somutlaştırdığımız için çok kolay cevap verebildik. Evden getirdiği iz mardine özgü şeyleri yiyerek gibi tamamladık. Bilerek olmasa da bugün yemek olarak Mardin içli köftesini bize yapan poyrazın annesine de çok teşekkür ederiz. Böylece işlediğimiz konuyu daha da pekiştirmiş olduk.

Devamı

TİYATRO ETKİNLİĞİ

Belediyenin düzenlediği tiyatro etkinliğine katıldık.

Devamı

DİŞ FIRÇALAMA GÜNÜ

Çocuklara diş görsellerini gösterip resimlerde neler gördüklerini sordum "diş "cevabı üzerine dişler hakkında sohbet ettik. Dişlerin bizim için önemli olup olmadığını sordum? Çocukların fikirlerini aldıktan sonra dişlerin bizler için önemli olduğu, dişlere dikkat etmenin gerektiği ve ağızlarının güzel kokmasına yardımcı olduğunu söyledim. Her yemekten sonra veya en azından sabah ve akşam diş fırçalamak dişlerin sağlıklı kalmasına yardımcı  olduğundan bahsettim sağlıklı ve sağlıksız yiyeceklerden bahsettik.”Sağlıklı dişler” adlı kukla gösterisi yaptım. Ardından diş maketinin üzerinde diş fırçalamayı uygulamalı gösterdim.  Daha sonra kitabımızı okuduk ve tuz seramiği hamurumuzu yapıp dişlerimizi fasülyelerle tamamladık. Gün sonunda ise kafiye çalışmalarına devam ederek günü tamamladık. 

Devamı

BUĞDAYIN DÖNÜŞÜMÜ

buğdayın dönüşümünü ele aldık. Sınıfa bir kese getirdim ve her çocuğun dokunarak ne olduğunu hissetmelerini istedim, en çok gelen cevap tohumdu. Ardından keseyi açarak buğday olduğunu gösterdim. Buğdayı inceledik, doğada nasıl bulunduğunu, nasıl biçildiğini ve toplandığını anlattım. Buğdayı taşla ezerek unun oluşumunu gösterdim, undan neler yaparız, un çeşitleri nelerdir konuştuk, videolarla destekledik. Ekmek yapmayı canlandırıp kitabımızı okuduk. Gün sonunda buğdayın biçilip ekmek yapılma aşamalarını boyadık ve sıraladık

Devamı

SÜTÜN YOLCULUĞU

 Konumuz Süt'ün yolculuğuydu.İçinde süt olan gıdalardan,yararlarından bahsettik.Sütün yolculuğu adlı kitapçığımızı oluşturduk.Sütümüzü mayaladık.Yarın afiyetle yiyeceğiz.Gün sonunda inek ziyareti yaptık.Ayrıca bugün "diş doktoru"sınıfımıza gelip bizi bilgilendirdi.Çocukların sorularını aldı.

Devamı

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

Devamı

MAVİ RENGİNİ ÖĞRENDİK

Güne öncelikle  Bob ve Mavi Sanatı kitabımızı okuyarak başladık. Kitap sonrası hepimizin mavi kıyafetlerine ve tonlarına dikkat çektik. Çevremizde gördüğümüz mavi şeylere örnekler verdik. Onlara bir fotoğraf gösterim ve bu kim olabilir ne iş yapıyordur sizce şuan ne yapıyor diye sorular sordum çocuklardan çok başarılı cevaplar aldıktan sonra fotoğraftaki kişinin Fransız ressam Yves klein olduğunu öğrendik ben çocuklara sadece klein diyebiliriz dedim. Resimlerini hep kendi adını verdiği klein mavisini kullanarak yaptığını öğrendikten sonra biZlerde sadece mavi malzemeleri kullanarak çok başarılı sanat etkinlikleri ortaya çıkardık. Kleinin resimlerini de hep birlikte yorumladık.

Devamı