Haberler

TURŞU GÜNÜ

Turşu malzemelerini tanıdık ve sebzeler hakkında konuştuk nasıl yapıldığından bahsettik. Ardından çocuklar malzemelerini kendileri kesip kavonaza doldurdu  kestikten sonra herkes istediği malzemeleri kullanarak turşusunu kurdu. Turşu etkinliğimizden sonra çocuklara etkinlik sayfasını dağıtıp evet çocuklar turşumuzu yaptık peki senin kavanozunun içinde hangi malzemeler vardı diye sorup çizmelerini istedim. 

Devamı

KIZILAY HAFTASI

Kızılay haftası sebebi ile kızılay hakkında bilgi sahibi olduk. Bir drama çalışması ile örneklendirdik. Uygun bilgilendirici videolar izledik. Ardından bir iyilik kavanozumuz olduğunu onun içini hangi iyilikle doldurmak istediklerini sordum ve cevapları resmetmelerini istedim.

Devamı

GÜNEŞ SİSTEMİ

Bugün öncelikle Her Şeyin Resmi posterini göstererek güne başladım ve çocuklara incelemeleri için fırsat verdim. Resme ilk bir bütün olarak bakmalarını isteyip Neler gördüklerini  sordum. Ardından resme yaklaşıp bakmalarını ve şimdi ne gördüklerini,neleri fark ettiklerini sorudum. Çok güzel cevaplar aldım ve ipuçları ile Güneş Sistemi ve Gezegenleri fark etmelerini sağladım. (Resmin Hikayesi şöyledir: Pablo Carlos Budassi adında bir adam oğluna tüm evrenin resme dökülmüş halini hediye etmek ister. Resmin merkezine Güneş Sistemini konumlandırmıştır. NASAnın uzay fotoğraflarını uzmanlarla bir araya getirmiştir. Sonunda evrenin tamamını içeren bu etkileyici resmi oluşmuştur.) ve Güneş sistemi konusuna giriş yaptık.hep birlikte güneş sistemimizi oluşturduk. Evrenin varlığından ve sonsuz büyüklüğünden bahsettik.Dünyanın toplam sekiz gezegenle Güneş Sitemi içinde bulunduğundan Gezegenlerin isimlerini tek tek belirttikten sonra özelliklerini konuştuk.    • Merkür: Güneşe en yakın olan gezegendir. • Venüs:Dünya ile aynı büyüklükte olduğu için Dünyanın ikizi diye adlandırılır. • Dünya: İçinde yaşam olan tek gezegendir. • Mars: Rengi kızılımsı olduğu için kızıl gezegen olarak adlandırılır. • Jüpiter: en büyük gezegendir. • Satürn: Etrafında toz,buz ve kaya parçalarından oluşan halkalar vardır. • Uranüs: Atmosferi zehirli gazlardan oluşur. • Neptün: Güneşe en uzak gezegendir. Ardından kendi güneş sistemimizi oluşturduk gezegen şarkıları ile hareketlendik gökyüzü ne kadar yüksektir kitabını okuyarak günü tamamladık.

Devamı

GEZEGENİMİZ AY

Bugün Ay’a giriş yaptık. Ay hakkında çeşitli bilgiler edinip Ay’da kitabını okuduk. Ayın yüzeyi, orada yer çekiminin olmadığı, dünya etrafında döndüğünü ve bize farklı şekillerde göründüğünü öğrendik. 4 temel evreyi çocuklara gösterdim: dolunay, yarım ay, Hilal, yeni ay Sonrasında ise ay’a tırmandığımızı hayal edip fotoğraflarımızla sanat çalışmamızı tamamladık. Daha sonra her çocuğun önüne traş köpüğünu sıkarak yaymalarını istedim ve kendi el izimizi çıkardık Çocuklara ay’da hiç hava olmadığı ve rüzgar esmediğini söyledim. Bu sebeple ay’daki ayak izlerinin çok uzun yıllar bozulmadığını köpük etkinliğimizle görmüş olduk.

Devamı

AYIN EVRELERİ AİLE KATILIMI

Bu haftaki konumuz güneş sistemi ve gezegenler. Gezegenimiz AY günün konusu aile etkinliği kapsamında yapıldı.

Devamı

PİJAMA PARTİSİ

Gece gündüz ve pijama partisi ️️

Devamı

ÇEDES PROJESİ KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ SEMT PAZARI

ÇEDES Projesi ve planladığımız etkinlikler kapsamında; Güne ilk olarak pazarcı olarak başladık. Yan okulda ki öğrencilere pazarcı olarak meyve dağıttık. Çocuklar gel vatandaş gel diye seslenerek çok keyif aldılar. Bu etkinlikle siz değerli velilerimize  hafta boyunca bize verdiğiniz destek için çok teşekkür ederiZ.

Devamı

PEKİ SENİN MANDALİNAN KAÇ DİLİM?

Her çocuk sınıftan daireye benzeyen bir nesne bulup gösterdi.Etkinlik sayfası dağıttım çocuklar daireleri tamamladılar.Ardından batmayan mandalina deneyini yaptık.Herkese birer tane mandalina dağıttım mandalinanın şekli,yüzeyi,tadı hakkında konuşup mandalinalarımızı dilimleyip kaç dilim olduğunu saydık.Sonrasında mandalina kabuğunu sayfamızın ortasına yapıştırıp bir mandalina kabuğuyla ne yapabiliriz adlı özgün sanat çalışmamızı tamamladık

Devamı

PEKİ SENİN BOYUN KAÇ?

Güne boy kilo ölçümü yaparak başladık. Ardından çocukların boyunu ip ile  ölçüp bu iple sınıftaki eşyaların boyunu ölçmelerini, kendi boylarıyla karşılaştırmalarını istedim. Ardından biraz hareketlenip portre ne demek diye sordum, fikirlerini aldım. Sonrasında ilk portrelerimizi çizerek günü tamamladık.

Devamı

ÇEDES PROJESİ

ÇEDES protokolüne göre projenin amacı, öğrencileri bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı; milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlere göre yetiştirmek.  Ayrıca proje kapsamındaki etkinlikler, İl ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin onay vermesi durumunda protokol taraflarınca sağlanan okul dışı mekanlarda da gerçekleştirilebilecek.  Proje hakkındaki ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.      ÇEDES PROJESİ

Devamı

MEYVE SALATASI YAPTIK

Bugün öncelikle güne yemek yeme adabından yemek yerken uyulması gereken kurallardan bahsettik. Ve çok hem kaşık hem çatal olan kaşalın hikayesini okuduk hikaye sonrası sofrada tabağımız çatalımız kaşığımız nerede olur öğrendikten sonra kendi suplalarımızı hazırladık. Biraz hareketlendikten sonra bıçak ve makas kullanma kurallarını konuşup bıçak kullanarak meyve salatamızı yapıp afiyetle yiyerek günü tamamladık. 

Devamı

İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜMÜZ SAYIN ABDURRAHİM DEMİR OKULUMUZU ZİYARET ETTİ

İlgisi ve ziyareti için kendisine çok teşekkür ederiz.

Devamı

TEK ÇİFT KAVRAMI

Konumuz ayakkabılar, ayakkabılarımızı nasıl giyeriz üzerineydi. Öncelikle ayakkabı tasarımcısı iskarpin amca kitabı ile güne başladık ayakkabı çeşitlerini nasıl temizlendiklerini öğrendik. Kendi kendimize ayakkabı giymenin önemi konuşup ayakkabı çekeceğinin işlevini gördük. Neden ayakkabı numaralarımız olur sorusuna cevaplar bulup sınıf içi ayakkabılarımızla eşini bulma oyunu oynayıp. Birbirinden farklı ayak dansları ile hareketlendik. Tasarımcı nedir sorusunu sordum ve bazı çocuklardan çok güzel cevaplar aldım. Şimdi bizlerde her birimiz iskarpin amca gibi bir ayakkabı tasarlayalım dedik. Kendi ayakkabılarımızı tasarlayarak günü tamamladık.   

Devamı

Montessori Mendil Katlama Çalışması

"Montessori mendil katlama çalışmamızı öğrenip bizlerde kendi peçetelerimizi uygun olarak katladık. Başka neleri katlarız diye sorduğumda hiç beklemediğim çok yaratıcı cevaplar aldım ardından peçetelerimi sulu ile boyayarak çalışmamızı tamamladık."

Devamı

UYUM HAFTASI

Okulumuz 2023-2024 yeni Eğitim-Öğretim yılı uyum haftasından etkinlikler ve fotoğraflar...

Devamı